BluePink XHost |
Oferim servicii de instalare, configurare si monitorizare servere linux (router, firewall, dns, web, email, baze de date, aplicatii, server de backup, domain controller, share de retea) de la 50 eur / instalare. Pentru detalii accesati site-ul BluePink. |
O problemă importantă este vizualizarea datelor SIG. Cu diferite proceduri ale software-ului de vizualizare pot fi afisate si examinate datele spatiale în noi moduri, pentru a fi relevate relatiile prezise ascunse. Prin legarea unei asemenea proceduri de vizualizare cu fisierele grafice SIG, managerii simulatori de resurse pot demonstra efectele diferitelor actiuni in timp asupra mediului. Sunt multe pachete software cu proceduri de simulare.
Acest software de vizualizare a datelor a fost dezvoltat pentru a afisa grafic fenomenele de manipulatre a straturilor de vegetatie simulate de FVS, un simulator al vegetatiei forestiere (denumit initial "PROGNOSIS"). Modificările în timp rezultate ale vegetatiei sunt afisate ca o vedere perspectivă pe o portiune de teren reprezentativă, de exemplu de un hectar. Unele portiuni cu vegetatie pot fi de asemenea afisate ca o imagine laterală sau în partea de sus. Nu sunt importate un MDA sau un strat cu vegetatia; caracteristici ca densitatea, structura pe specii, înăltimile copacilor si volumele coroanelor sunt determinate de la o listă a copacilor importată de utilizator ca intrare pentru simulatorul de vegetatie. Aici este dată o secventă a vizualizărilor de arboret realizată de SVS, care arată rezultatele tratamentelor vegetatiei în timp.
Fig. 10.1 Identificatorul de management: fără, Ciclul: 0, Anul: 0
Fig. 10.2 Identificatorul de management: fără, Ciclul: 1, Anul: 5
Fig. 10.3 Identificatorul de management: fără, Ciclul: 2, Anul: 15
Fig. 10.4 Identificatorul de management: fără, Ciclul: 9, Anul: 85
Fig. 10.5 Identificatorul de management: fără, Ciclul: 10, Anul: 95
Acest software permite să fie generate scene ale terenului (peisajului) din puncte de observare definite de utilizator. Aceste scene sunt vederi perspective si pot fi afisate concomitent pe ecran până la patru imagini. Arborii sunt plasati pe suprafata unui MDA importat având limitele poligonale de parcele suprapuse pe acest model. Prin specificarea înăltimii medii a arboretului parcelei, densitatii, vârstei si compozitiei de conifere versus foioase, este "plasată" acoperirea cu vegetatie in parcele pe MDA în vedere perspectivă. Este apelată o bibliotecă de obiecte arbori generate prin geometrie fractală si anotimpul anului poate fi redat corect. Când asemenea capabilitati de afisare grafică sunt legate la un simulator de crestere a arboretului si a unui model de infestare cu insecte, rezultă un instrument foarte util de planificare si de pregătire si luare a deciziei.
Ceea ce urmează este o serie de scene care arată vizual imprăstierea unei insecte arboricole, numită gandacul pinului de munte, îtr-o zonă forestieră de pini din Montana, între 1990 si 1999, la intervale de trei ani, si efectul a trei metode silvice de control al raspândirii insectelor si reducere a mortalitătii copacilor. Mortalitatea copacilor este afisată în două moduri: copacii rosii si gri semnifică moartea, cu ramurile căzute sau necăzute. Tratamentele silvice au fost: fără tratament (fără copaci înlocuiti), tratament simplu (unii copaci înlocuiti), tratament complet (toti copacii înlocuiti).
Fig. 10.6 Imagini rezultate în urma procesului de simulare a cresterii cpacilor
O altă abordare a vizualizării datelor implică folosirea programelor de animatie si crearea unei secvente temporale de scene sau cadre. Când aceste cadre sunt arătate cu viteza de 30 de cadre pe secunda rezultă un film. Un asemenea film poate fi comprimat folosind tehnologia MPEG, pentru a micsora spatiul de memorare pe disc. Pentru a demonstra ce este posibil cu acest proces se prezintă un film de 14 secunde "zbor-deasupra" pentru Grand Canyon. Scenele au fost realizate cu un MDA si suprapunerea peste acesta a unei imagini de teledetectie classificată. Prin folosirea unui SIG, a fost creată o serie de vederi perspective de-a lungul unui traseu definit de utilizator sau itinerar deasupra terenului si aceste vederi perspective au fost aranjate secvential cu software-ul VMPEG sau cu software de vizualizare ca DX sau AVS. Faceti click pe expresia "Grand Canyon" si VMPEG movie player va fi incărcat automat.
Instructiuni pentru VMPEG Movie Player
Pentru a relua (rula) filmul, faceti click pe itemul Control
al meniului, urmat de Play. Dacă doriti sa măriti zona
de vizualizare a filmului, faceti click pe Options urmat
de Double Size inainte de selectarea itemului Control
al meniului. După vizualizarea filmului, faceti click pe File,
urmat de Exit. Apare o caseta verticala (pop-up) cu un
mesaj întrebare dacă se doreste în mod real iesirea. Faceti
click pe OK. Asta-i tot!
WCS este un software profesional de vârf de modelare fotorealistică a terenului, vizualizare, reproducere si animare. Printr-un set de proceduri SIG de vizualizare, professionistii în resurse naturale pot modifica si optimiza lumea reală în moduri care devanseaza SIG. Modelatorul sau artistul pot reda conditiile prezente si viitoare de la nivel de parcelă, până la o zonă completă mai mare. Scenariile de management pot fi animate în timp, poate fi evaluat impactul vizual al propunerilor alternative si pot fi create prin animatii chiar zboruri dramatice.
Cu modelarea cu precizie a datelor cu WCS, puteti importa date digitale memorate într-un mare număr de formate disponibile, ca fisierele shape ArcView si fisierele ASCII pentru MDA. WCS gestionează cu usurinta mari baze de date SIG, fără limite ale mărimii teritoriului, numărului de poligoane de acoperire sau tipuri de acoperiri per scenă. Se poate face usor registratia datelor SIG si a datelor de teledetectie cu scenele WCS, deoarece acestea pot fi aduse în coordonate sferice (latitudine si longitudine).
Pot fi controlate usor înăltimea, distributia si compozitia speciilor parcelelor. Pot fi simulate efecte naturale ca norii 3-D, reflexia apei, iluminarea si umbrirea, rocile si solul, pentru a produce scene apropiate de cele reale. Poate fi manipulat modelul terenului, pentru a crea drumuri, baraje, lacuri, râuri, cariere, halde etc. Pot fi importate si redate obiecte 3-D ca turnuri de transmiuni, conducte, poduri si clădiri, folosind "Terraffectors".
Cu click pe imaginea de la inceputul capitolului puteti vizualiza imagini realizate cu WCS. Aceleasi imagini pot fi vizualizate cu un click pe imagini.
Pentru a invata mai mult referitor la acest software amuzant, vizitati site-ul web World Construction Set, prin click pe WCS.
Cu punctare si clic pe săgeata către dreapta se trece la capitolul următor, iar pe săgeata către stânga la capitolul anterior.
This document was last updated: September 20, 2001
Send comments and suggestions to: cnitu@personal.ro